Grundtræning og god kropsholdning = et langt liv i en stærk krop. Ring i dag på 23 24 86 12

BALOGA Grundtræning

Hvordan kan du vedblive med at dyrke din yndlingssport eller passe dit arbejde, selv om det er hårdt, nedslidende eller stillesiddende?

Det kan du, hvis du opbygger og vedligeholder din krops samlede bevægelses-kompetencer med sund, opbyggende grundtræning.

Dit træningsprogram skal

BALOGA Grundtræning er led- og muskeltræning med god kropsholdning til musik

Den gode kropsholdning er omdrejningspunktet i al BALOGA grundtræning. Den fremkommer ved at deltagerne under alle øvelser sigter mod at:

  • forlænge kroppen
  • spænde op i benmuskulaturen
  • suge maven ind
  • spænde op i baller og bækkenbund’
  • sænke skuldrene og kigge lige ud

Mellem hver øvelse slippes og pustes ud og ben/arme rystes, så ilten kommer bedre ud i musklerne, inden en ny øvelse påbegyndes.

Musikken er en ekstra inspirator og hjælp i BALOGA Grundtræning, fordi musikken motiverer og understøtter hver bevægelse. Læs mere om, hvordan musik understøtter, forbedrer og forenkler din træning her: understøttende musik.

Træningsprogrammet sammensættes individuelt efter holdets eller den enkeltes behov/ønsker. Vælg imellem:

  • Grundtræning af knæ, ankler, fødder
  • Grundtræning af hofte, ryg, skulder
  • Spring (styrke)
  • Løb over gulv (kondi)
  • Elastikøvelser (arme)
  • Stræk (smidighed)

BALOGA grundtræning forbedrer bevægeapparatets funktionsevne generelt og giver særligt disse fordele for deltagerne:

  • God kropsholdning
  • God balanceevne
  • Stabilitet under bevægelse
  • Stærke og smidige led
  • God kropsbevidsthed
  • God koordinationsevne

Ved en træningsindsats på 3 x 1 time om ugen, vil deltagerne kunne mærke en effekt på meget kort tid, dvs. allerede efter få uger – afhængig af grundform og forudgående træning.

BalletFitness

Opretstående grundtræning

MotionsBallet

Ballet for motionister

SeniorBallet

MotionsBallet for seniorer

Grundtræning for tangodansere

Grundtræning for tangodansere

%d bloggers like this: