Intelligent Fitness

Grundtræning 🦶 Sansemotorik 🎼 God holdning 🕺 Et langt liv i en styrket krop 💚 Ring/skriv allerede i dag 📞 23 24 86 12 📫 charlotte@intelligentfitness.dk

BalletFitness grundtræning

Flot holdning, smukke fødder, stærke ben og graciøse bevægelser – BalletFitness grundtræning opbygger og gennemarbejder hele din krop. Start uden en muskel på kroppen og oplev hvordan du systematisk og sikkert får styrke, balance, god holdning og smidighed tilbage i din krop.

BalletFitness grundtræning foregår opretstående ved en træningsbarre med grundig led- og muskeltræning med inspiration fra ballet kombineret med enkle øvelser og mange gentagelser, som vi kender det fra fitness. Derfor kan ALLE være med.

De langsomme øvelser træner smidighed og balance, mens de hurtige øvelser opbygger kondition og styrke. Hele programmet består af nemme trinsammensætninger, som alle kan følge. Behagelig klavermusik i baggrunden gør træningen til en udsøgt fornøjelse.

BalletFitness grundtræning består af et 60 minutters fast trinprogram med

  • 6 øvelser for knæ, ankler, fødder
  • 7 øvelser for hofte, ryg, skulder
  • 4 springøvelser
  • 2 strækøvelser

Forsiden af kroppen, dvs. mavemusklerne – i sær den dybe bugmuskulatur – er en del af ballettens grundholdning og trænes i alle øvelser ved at suge navlen ind/gøre maven flad.

Forbered dig inden start med at lære ballettens grundpositioner at kende. JA TAK, vis mig videoer med positionerne (HUSK at læse bonusinfo i teksten under videoerne).

Få opskriften på en god holdning – både stående og siddende: GUIDE: 7 trin til en god holdning (HUSK at den bedste holdning er altid den næste).

Læs, hvad andre synes om BalletFitness: ARTIKEL: Ugebladet Søndag

Læs hvorfor ballet er en fantastisk motionsform: Få Ballettens 10 hemmeligheder her (og tilmeld dig samtidig nyhedsbrev fra Balletforening Danmark).

Husk motivationsfaktorerne: musik, tilgængelighed, variation, fællesskab – for den bedste træning er den, der bliver gjort! Få 4 ekstra motivationstips her.

Fuldt program i løbende månedsabonnement

Få fri adgang til det fulde program med 19 øvelser/28 videoer, ca. 1 times træning, som vil holde dig i topform. Opdateres løbende med nye øvelser. Pris pr. måned i løbende abonnement (ingen binding, kan opsiges til hver en tid): 299 kr. pr. måned.

Prøv en enkelt øvelse

Prøv en eller flere øvelser i en måned. Pris pr. måned i løbende abonnement (ingen binding, kan opsiges til hver en tid): 29 kr. pr. måned/pr. video.

Vælg et årsabonnement og spar penge

Har du kun brug for øvelser til knæ, ankler og fødder? Eller vil du særligt træne hofte, ryg og skulder? Måske er du mest interesseret i STRÆK-øvelserne til sidst i programmet? Når du har fundet dine yndlingsøvelser, sparer du mange penge ved at skifte fra et månedsabonnement til et årsabonnement. Pris for et år ad gangen: 99 kr. pr. år/pr. øvelse.

Fuldt program i årsabonnement

Få fri adgang til det fulde online BalletFitness grundtræningsprogram i årsabonnement med 19 øvelser/28 videoer, ca. 60 min. træning til skøn musik, som vil gøre din træning til en æstetisk nydelse. Ny øvelse hver måned. Årsabonnement: 2995 kr.

Fuldt program i årsabonnement + barre og workshop

Lær hvordan du skal træne (eller starte dit eget hold) på Workshop i BalletFitness®-systemet (1 hel dag inkl. forplejning og networking) + få en instruktørbarre med hjem PLUS første års træningsprogram. Det hele samlet til kun 3600 kr. Du sparer 2000 kr.

Book din plads på workshoppen her.

Se UDDRAG af alle øvelser, inden du beslutter dig

Her nedenfor finder du korte UDDRAG af alle øvelserne. UDDRAGENE er “smagsprøver” og viser kort hvilke elementer og bevægelser, der indgår i de forskellige øvelser. På den måde kan du udvælge dig de øvelser, som du bedst kan lide eller som du har mest brug for.

(Bemærk at nogle øvelser omfatter både højre og venstre side, mens andre øvelser tager en side ad gangen og der vil derfor ved disse øvelser være to købsmuligheder: højre side og venstre side).

01) KNÆ-ANKLER-FØDDER: opvarmning

Øvelsens fokus: Bevægelighed TÅLED-ANKELLED

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

02) KNÆ-ANKLER-FØDDER: plié + relevé

Øvelsens fokus: Bevægelighed: HOFTELED-KNÆLED-ANKELLED-SKULDERBÆLTE-SPINALLED

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

03) KNÆ-ANKLER-FØDDER: plié-relevé (legato)

Øvelsens fokus: Koordination: KNÆLED-ANKELLED

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

04) KNÆ-ANKLER-FØDDER: plié-relevé (staccato)

Øvelsens fokus: Koordination: KNÆLED-ANKELLED

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

05) KNÆ-ANKLER-FØDDER: levé

Øvelsens fokus: Bevægelighed/koordination: TÅLED-ANKELLED

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

06) KNÆ-ANKLER-FØDDER: temps levé + grand plié

Øvelsens fokus: Koordination: KNÆLED-ANKELLED-TÅLED + SKULDERBÆLTE-SPINALLED

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

07) HOFTE-RYG-SKULDER: opvarmning

Øvelsens fokus: Bevægelighed HOFTELED-SKULDERBÆLTE

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

08) HOFTE-RYG-SKULDER: degagé/jeté

Øvelsens fokus: Bevægelighed: HOFTELED. Stabilitet: Krydset position.

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

09) HOFTE-RYG-SKULDER: tendu (legato)

Øvelsens fokus: Koordination: KNÆLED-ANKELLED-TÅLED-SKULDERBÆLTE. Stabilitet: Lukket position.

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

10) HOFTE-RYG-SKULDER: tendu (staccato)

Øvelsens fokus: Koordination: KNÆLED-ANKELLED-TÅLED-SKULDERBÆLTE. Stabilitet: Åben position

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

11) HOFTE-RYG-SKULDER: degagé + piqué/tombé

Øvelsens fokus: Koordination: KNÆLED-ANKELLED-TÅLED-SKULDERBÆLTE. Stabilitet: Åben pos.

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

12) HOFTE-RYG-SKULDER: degagé/developpé

Øvelsens fokus: Bevægelighed/koordination/stabilitet: HOFTELED-SKULDERBÆLTE-KROPSSTAMME

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

13) HOFTE-RYG-SKULDER: grand battement/attitude

Øvelsens fokus: Bevægelighed/koordination/stabilitet: HOFTELED-SKULDERBÆLTE-KROPSSTAMME

Dette klip er en smagsprøve MED musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

14) SPRING: allegro/små spring

Øvelsens fokus: Bevægelighed/koordination: KNÆLED-ANKELLED-TÅLED

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

15) SPRING: allegro/assemblé

Øvelsens fokus: Bevægelighed/koordination: KNÆLED-ANKELLED-TÅLED-SKULDERBÆLTE

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

16) SPRING: allegro/sisonne

Øvelsens fokus: Bevægelighed/koordination: KNÆLED-ANKELLED-TÅLED-SKULDERBÆLTE

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

17) SPRING: grand allegro

Øvelsens fokus: Bevægelighed/koordination: KNÆLED-ANKELLED-TÅLED-HOFTELED

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

18) STRÆK: ben på barren (diagonalt)

Øvelsens fokus: Bevægelighed: HOFTELED-SKULDERBÆLTE. Stabilitet: ANKELLED-KNÆLED-HOFTELED

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

19) STRÆK: ben på barren (front)

Øvelsens fokus: Bevægelighed: HOFTELED-SKULDERBÆLTE. Stabilitet: ANKELLED-KNÆLED-HOFTELED

Dette klip er en smagsprøve uden musik. Hele øvelsen med musik finder du på Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én):

Få dit eget, personlige træningsprogram

Hvad der lige præcis er bedst og mest virkningsfuldt for DIG at træne, afhænger af mange forskellige forhold:

Ved at plukke ud i øvelserne, får du det træningsprogram, som er allerbedst for DIG og som hurtigst giver dig succes med at opnå dit mål.

Skal du have hjælp til at finde de bedste øvelser for dig? Så send en mail til charlotte@intelligentfitness.dk – jeg hjælper dig gerne & gratis!

Baloga Grundtræning
Balletforening Danmark
%d bloggers like this: